torsdag 1 oktober 2009

Blog Action Day 2009 - Climate change

Blog Action Day is an annual event that unites the world's bloggers in posting about the same issue on the same day on their own blogs with the aim of sparking discussion around an issue of global importance. Blog Action Day 2009 will be the largest-ever social change event on the web. One day. One issue. Thousands of voices.






Climate change affects us all and it threatens more than the environment. It threatens to cause famine, flooding, war, and millions of refugees.

Given the urgency of the issue of climate change and the upcoming international climate negotiations in Copenhagen this December, we think the blogosphere has the unique opportunity to mobilize millions of people around expressing support for finding a sustainable solution to the climate crisis.

2 kommentarer:

Christian Rudolf sa...

Hittade ingen kontaktdata så jag skriver här:
Hej Konsument Sverige

Jag heter Christian Rudolf och driver Mjukvara.se, en blogg där jag skriver om programvaror och webapplikationer. Jag riktar mig främst till den ovana användaren och försöker ge dem info, tips, trix, guider, läsarfrågor. Det har visat sig att jag gör detta ganska framgångsrikt då jag jag har ca 70000 unika besökare i månaden.

Min plan för dagen var att skriva en blogpost som summerade en massa tester om antivirusprogramvara men efter en timmes letande upptäckte jag att det nog skulle bli svårare än vad jag tänkt mig. Min ambition var att få ihop 10 tester, jag hittade 8 varav endast tre är svenska, inte ens testfakta.se hade ett test

Just därför tror jag det kan vara intressant för dina läsare på din konsumentblogg, även om infon inte är relaterade till ett vegetariskt ämne. Antivirus är en produkt alla bör använda, lite som en hemförsäkring och min bloggpost summerar ihop testerna rätt bra. Detta är kanske ngt för dig att skriva om, jag kunde inte hitta ngn på din blogg när jag provade din sökfunktion

Här finner du min artikel om tester av antivirus!
http://www.mjukvara.se/blogg/test-antivirusprogram/

Christian Rudolf
0708140833

Anonym sa...

Tack för kommentaren. Blogpost kommer om detta.